Saturday, May 9, 2009

Selipar putus la pulak.........

Assalamualaikum,


Semalam waktu saya tengah jalan-jalan bukan naik kereta tapi jalan kaki je, saya, Hakim, Mak dan Abah pergi pasar malam nak beli barang. Waktu pergi mulanya Hakim nak bawak skuter budak kecik yang mainan tu lepas tu Mak kata jangan bawa takut kena ambik nanti skuter tu .Lepas tu dia berlari masuk rumah hantar skuter tu lapas berlari baru depan rumah tu dah menggah lepas tu dia cakap mak hakim penat la.Lepas dah cakap-cakap tu singgah kejap kat kedai komputer tempat paklang hantar komputer saya,hakim,along dan angah.Waktu dekat pasar abah beli apam balik and satay mak beli ikan masin saya dan hakim pergi beli roti dua buku dan air coconut shake.Air tu sedap sangat.Balik tu pulak hujan nasib bawak payung kalau tidak demam la abah dan hakim tu.Saya dan mak tak pakai payung kita berdua mandi hujan best sangat tapi yang tak bestnya waktu tengah jalan tu rasa kaki macam tak sedap je jadi saya tengok la kat bawah lepas tu tengok selipar dah tercabut jadinya jalan je pakai selipar putus tu nak buat macam mana.Lepas jalan rasa susah la pulak pakai selipar putus pastu mak suruh saya bukak selipar lepastu saya kata nanti kalau orang tengok macam mana pastu mak jawab mana ada orang nak tengok.Ok takpe lah maya tak pakai selipar pun best apa jaln tak pakai selipar tau tak pecaya buat la sendiri.















Ni la gambar selipar yang putus tu.














ni pulak gambar stokin saya yang basah. He......he.........he........ .



Terima kasih kepada yang membaca.

Salam sayang dari

Nurhumaira aka maya.

5 comments:

maklang said...

pandai dah anak mak menulis,

nanti cerita pulak masa pergi makan kat PH tu ye...

Erika Maya said...

malas la nak tulis makan kat PH tu penat la tangan maya.

Kak Ezza@makcik Blogger said...

hahaha
gelak acik baca...penat tangan maya menaip....

rossana said...

tahniah maya...dr unknown mak cik...he..he..sebelm ni baca blog mak...sekrg baca blog anak lak...
err...erika maya tu nama betul ke???

Pondok Al Imran said...

Amboi, Maya pun dah ada blog, Along pun ada, Angah bila nak mula